О Ф І Ц І Й Н И Й   В Е Б - С А Й Т

Відомості про реєстрацію інформаційного ресурсу

Головна сторінка Мапа сайту Дата: 22.11.2019
укр рус eng
Президент
України
Верховна
Рада України
Урядовий
портал
: : Новини
17.10.2019  Версія для друку

Топ-5 міфів щодо законопроекту № 2179

Державна служба фінансового моніторингу України вдячна всім за увагу до тематики боротьби з відмиванням коштів та фінансуванням тероризму.
Держфінмоніторинг, поряд із Міністерством фінансів України та іншими органами влади, є одним із ключових розробників Урядового проекту Закону «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» (р.н. 2179).
Ми підтримуємо прийняття Законопроекту та переконані в його необхідності, своєчасності та доцільності.
Законопроект є адаптованою в національне законодавство версією Рекомендацій FATF та 4-ї Директиви Європейського Союзу проти відмивання коштів та фінансування тероризму. Ця Директива вже проваджена у всіх країнах-членах ЄС та є обов’язковою для країн, що мають намір на членство (в т.ч. України).
Проект підтриманий Європейською Комісією, а до його підготовки залучались міжнародні експерти USAID та IMF.
Останнім часом на адресу Урядового Законопроекту лунає низка некоректних коментарів та критичних зауважень щодо його змісту.
У зв’язку з цим, Вашій увазі пропонується розвінчення деяких міфів:
 
Міф №1: Держфінмоніторинг значно розширює свої повноваження.
Правда: Законопроект не змінює та не розширює повноваження Держфінмоніторингу. Навпаки – повноваження зменшуються. Держфінмоніторинг позбавляється функцій контролю та нагляду за суб’єктами рієлторської діяльності (такі функції передаються Фонду державного майна).
 
Міф №2: Держфінмоніторинг отримує над-повноваження щодо зупинення фінансових операцій.
Правда: Повноваження Держфінмоніторингу щодо зупинення фінансових операцій передбачені чинним Законом та реалізуються починаючи з 2005 року. Процедура зупинення чітко регламентована. За весь період діяльності лише декілька разів певні особи, операції яких були зупинені, позивались до суду до Держфінмоніторингу щодо визнання рішень про зупинення недійсними.
Всі судові рішення прийняті на користь Держфінмоніторингу. Жодне зупинення не визнане безпідставним.
 
Міф №3: Запроваджуються неадекватно високі санкції за порушення у сфері фінансового моніторингу.
Правда: Як зазначено вище, ключовою метою Законопроекту є імплементація положень 4-ї Директиви ЄС. Відповідно до статті 59 Директиви, за порушення законодавства мають бути встановлені такі максимальні штрафи:
для банків та фінансових установ у розмірі мінімум 5 млн. євро;
для інших осіб – мінімум 1 млн. євро.
Щоб запровадити вказані положення Законопроектом пропонується встановити штрафні санкції для банків та фінансових установ у розмірі до 10 млн. н.м.д.г. та для інших осіб – до 1 млн. н.м.г.д. При чому це максимально можливі штрафи, що можуть бути застосовані лише до тих суб’єктів, що залучені до схем відмивання. За порушення, пов’язані з ідентифікацією, збереженням документів, невиявленням ризикових операцій і т.п., передбачаються значно нижчі штрафи.
Санкції застосовуються регуляторами, що проводять перевірки (НБУ, НКЦПФР та ін.), з обов’язковим врахуванням обставин вчиненого порушення та фінансового стану суб’єкта.
Згідно із Законопроектом Держфінмоніторинг не здійснюватиме перевірок, та до процесу застосування санкцій і визначення їх розміру жодного відношення не матиме.
 
Міф №4: Служба безпеки України наділяється невластиво-широкими повноваженнями.
Правда: Відповідно до положень 6 та 7 Рекомендації FATF та Резолюцій РБ ООН № 1267, 1373 кожна країна повинна визначити орган, уповноважений на виявлення осіб причетних до терористичної діяльності та формування відповідного переліку, з метою запобігання фінансуванню тероризму.
Зазначені заходи повинні здійснюватись незалежно від наявності кримінального провадження.
На даний час, відповідно до висновків Ради Європи, ці міжнародні стандарти не запроваджені у законодавство України.
Згідно із Законом України «Про боротьбу з тероризмом» СБУ є головним органом у загальнодержавній системі боротьби з терористичною діяльністю. Зважаючи на це Законопроектом пропонується надання відповідних повноважень СБУ.
 
Міф №5: Кримінальний кодекс України необгрунтовано доповнюється новими статтями.
Правда: Законопроектом пропонується доповнити КК України новими статтями 258-6 «Проходження навчання тероризму» та 258-7 «Виїзд з України та в’їзд в Україну з терористичною метою». Криміналізація зазначених діянь є вимогою 5-ї Рекомендації FATF (критерій 5.2bis Пояснювальної записки), Конвенції про боротьбу з фінансуванням тероризму та Резолюції РБ ООН № 2178.
Передбачається, що вказані статті сприятимуть запобіганню та протидії як внутрішньому, так і міжнародному тероризму.
 
Дякуємо всім фахівцям, що працювали над розробкою Законопроекту, за підтримку та довіру !
 
Зробимо це разом !

Гаряча лінія
Форми подання інформації
Перелік терористів
Перелік ризикованих країн
ДЛЯ ГРОМАДЯН З ПОРУШЕННЯМ СЛУХУ!
ЗМІ про Держфінмоніторинг

16.07.2019
ОФІЦІЙНЕ ІНТЕРНЕТ ПРЕДСТАВНИЦТВО ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ


Про зміни у складі Ради національної безпеки і оборони України

01.07.2019
Офіційний веб-сайт Служби безпеки України


СБУ блокувала масштабний механізм фінансування терористичної організації «ЛНР»

14.05.2019
OBOZREVATEL


Отримала світове визнання: топ успіхів Держфінмоніторинга України

22.06.2018
ОФІЦІЙНЕ ІНТЕРНЕТ ПРЕДСТАВНИЦТВО ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ


Про відзначення державними нагородами України

01.03.2018
УКРІНФОРМ


Ігор Черкаський, голова Держслужби фінансового моніторингу: «Фінансова система має відповідати глобальним стандартам, інакше економічне зростання неможливе»

Лист Адміністратору Архів подій RSS