О Ф І Ц І Й Н И Й   В Е Б - С А Й Т

Відомості про реєстрацію інформаційного ресурсу

Головна сторінка Мапа сайту Дата: 19.11.2018
укр рус eng
Президент
України
Верховна
Рада України
Урядовий
портал
 : : Організація фінансового моніторингу : : Методичні рекомендації з організації фінансового моніторингу
12.11.2010  Версія для друку


МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ

щодо мінімізації ризиків у сфері запобігання та протидії легалізації доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму

 

Ці Методичні рекомендації розроблено для застосування їх суб’єктами фінансового моніторингу у практичній діяльності з метою зменшення ризиків у сфері запобігання та протидії легалізації доходів, одержаних злочинним шляхом, та фінансуванню тероризму, у зв’язку із оприлюдненням Публічної заяви Групи з розробки фінансових заходів боротьби з відмиванням коштів (FATF) від 22 жовтня 2010 року.

У заяві визначено перелік країн, що мають стратегічні недоліки у побудові системи запобігання та протидії відмиванню злочинних доходів та фінансуванню тероризму, що становлять ризик для міжнародної фінансової системи. Враховуючи ступінь ризику та рівень співпраці зазначених країн з FATF, а також з регіональними організаціями по типу FATF, їх перелік розподілено на три групи:

I.       Група країн щодо яких слід застосовувати контрзаходи (обмеження та, в окремих випадках, заборону встановлення ділових відносин або проведення операцій з метою захисту міжнародної фінансової системи від постійних та значних ризиків відмивання коштів та фінансування тероризму).

II.     Група країн, які мають стратегічні недоліки в системі боротьби з відмиванням коштів та фінансуванням тероризму, та які станом на жовтень 2010 року не приєдналися до плану дій, розробленого FATF, з метою усунення виявлених недоліків.

III.    Група країн, які мали стратегічні недоліки в системі боротьби з відмиванням коштів та фінансуванням тероризму раніше, та які все ще мають бути усунені найближчим часом.

До групи країн I.

Зважаючи на значні ризики відмивання коштів та фінансування тероризму до групи країн I віднесено Іран (далі по тексту - Ісламська Республіка Іран).

З метою зменшення ризиків, пов’язаних з Ісламською Республікою Іран, при встановленні ділових відносин та проведенні операцій, що пов’язані з цією країною, слід звернути увагу на необхідність урахування суб’єктами фінансового моніторингу обмежень, передбачених постановою Кабінету Міністрів України від 05.09.2007 № 1092 «Про виконання резолюцій Ради Безпеки ООН щодо Ісламської Республіки Іран» (далі – Постанова Кабінету Міністрів України № 1092). Зазначеною постановою передбачено дотримання встановлених вимог щодо недопущення незаконних ділових відносин  з зазначеною країною.

Також, враховуючи положення та рекомендації Резолюції Ради Безпеки ООН від 9 червня 2010 року № 1929 (2010) та з метою зменшення ризиків у сфері запобігання легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, та фінансуванню тероризму, які пов’язані з Ісламською Республікою Іран, рекомендуємо суб’єктам фінансового моніторингу посилити заходи щодо вивчення контрагентів, а також при встановленні відносин забезпечити вжиття спеціальних застережних заходів під час встановлення ділових відносин з іранськими компаніями та фінансовими установами.

Щодо групи країн II.

Відповідно до Публічної заяви FATF, окрему групу країн складають країни зі стратегічними недоліками в системі боротьби з відмиванням коштів та фінансуванням тероризму, які станом на жовтень 2010 року не приєдналися до плану дій, розробленого FATF, з метою усунення виявлених недоліків, зокрема це Народна Демократична Республіка Корея.

У зв’язку з наведеним, FATF визначає Народну Демократичну Республіку Корея як таку, що становить значну загрозу міжнародній фінансовій системі через небажання взяти на себе зобов’язання щодо виконання міжнародних стандартів у сфері боротьби з відмиванням коштів та фінансуванням тероризму. На численні звернення  FATF щодо співпраці в даному напрямку відповіді від цієї країни не отримано.

Висновки.

З урахуванням необхідності проведення зазначених заходів рекомендуємо суб’єктам державного фінансового моніторингу, що здійснюють регулювання діяльності окремих категорій суб’єктів первинного фінансового моніторингу, надавати роз’яснення для мінімізації ризиків, пов’язаних із специфікою їх діяльності. У той же час, доцільним було б забезпечення суб’єктами державного фінансового моніторингу нагляду за діяльністю підпорядкованих суб’єктів первинного фінансового моніторингу, з обов’язковим встановленням контролю за проведенням суб’єктами первинного фінансового моніторингу необхідних заходів обачливості стосовно установ, які мають недоліки в національних системах боротьби з відмиванням коштів та фінансуванням тероризму.

Суб’єктам первинного фінансового моніторингу (суб’єктам) рекомендується посилити заходи належної обачливості щодо учасників операцій, зокрема:

забезпечувати належне вивчення клієнтів з урахуванням встановлених, відповідно до законодавства, критеріїв ризику. З’ясовувати додаткові відомості про особу клієнта та його контрагентів з усіх можливих джерел та фіксувати зазначену інформацію у анкеті клієнта. Приділяти увагу достовірності та адекватності отриманої від клієнта інформації;

приділяти підвищену увагу операціям особи, якщо ймовірність проведення нею операцій, пов'язаних з легалізацією (відмиванням) доходів, одержаних злочинним шляхом, та фінансуванням тероризму, оцінюється суб'єктом (відокремленим підрозділом) як висока;

вивчати інші фінансові операції осіб-учасників операції для оцінки ймовірності того, що операція здійснюється з метою легалізації (відмивання) доходів, одержаних злочинним шляхом, або пов'язана з фінансуванням тероризму.

Крім того, слід зазначити, що суб’єкти первинного фінансового моніторингу також:

здійснюють фінансовий моніторинг та повідомляють Держфінмоніторинг про фінансові операції у разі якщо у суб’єкта первинного фінансового моніторингу виникають підстави вважати, що фінансова операція проводиться з метою легалізації (відмивання) доходів або фінансуванням тероризму;

у разі підозри можуть застосовувати право щодо відмови у забезпеченні проведення фінансової операції;

зупиняють проведення фінансової операції, якщо її учасником або вигодоодержувачем за нею є особа, яку включено до переліку осіб, пов'язаних із здійсненням терористичної діяльності або щодо яких застосовано міжнародні санкції, і в той самий день повідомляють про це Держфінмоніторинг та правоохоронні органи;

вживають інших заходів відповідно до чинного законодавства та своїх внутрішніх документів.


Гаряча лінія
Форми подання інформації
Перелік терористів
Перелік ризикованих країн
ДЛЯ ГРОМАДЯН З ПОРУШЕННЯМ СЛУХУ!
ЗМІ про Держфінмоніторинг

22.06.2018
ОФІЦІЙНЕ ІНТЕРНЕТ ПРЕДСТАВНИЦТВО ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ


Про відзначення державними нагородами України

01.03.2018
УКРІНФОРМ


Ігор Черкаський, голова Держслужби фінансового моніторингу: «Фінансова система має відповідати глобальним стандартам, інакше економічне зростання неможливе»

29.08.2017
ОФІЦІЙНЕ ІНТЕРНЕТ ПРЕДСТАВНИЦТВО ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ


Про відзначення державними нагородами України з нагоди Дня незалежності України

29.06.2017
ОФІЦІЙНЕ ІНТЕРНЕТ ПРЕДСТАВНИЦТВО ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ


Про відзначення державними нагородами України з нагоди Дня Конституції України

02.03.2017
НАЦІОНАЛЬНЕ АГЕНСТВО З ПИТАНЬ ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ


Переможці на зайняття посад державної служби категорії «А» за 28.02.2017 року

Лист Адміністратору Архів подій RSS