О Ф І Ц І Й Н И Й   В Е Б - С А Й Т

Відомості про реєстрацію інформаційного ресурсу

Головна сторінка Мапа сайту Дата: 21.11.2019
укр рус eng
Президент
України
Верховна
Рада України
Урядовий
портал
 : : Міжнародні стандарти : : Директиви ЄС
08.05.2007  Версія для друку


З метою виконання міжнародних зобов’язань в сфері протидії відмиванню грошей та фінансуванню тероризму Держфінмоніторингом України розроблено новий проект Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відми

Довідково-аналітична інформація

щодо Директиви Європейського Парламенту та Ради 2005/60/ЄС від 26 жовтня 2005 про запобігання використанню фінансової системи з метою відмивання коштів та фінансування тероризму

 

26 жовтня 2005 Європейським Парламентом та Радою прийнято Директиву 2005/60/ЄС (далі – ІІІ Директива) з питань запобігання використанню фінансової системи з метою відмивання коштів та фінансування тероризму, яка вступила в дію наприкінці грудня 2005 року.

Метою прийняття ІІІ Директиви є законодавче закріплення на території Європейського Союзу нової редакції Сорока Рекомендацій Групи з розробки фінансових заходів боротьби з відмиванням грошей (FATF), затверджених на Берлінському засіданні Групи у червні 2003 року.

Переважна більшість положень ІІІ Директиви відповідають Сорока Рекомендаціям FATF.

Це стосується:

- визначення суб’єктів, до яких повинна застосовуватися ІІІ Директива;

- встановлення заходів належної обачливості до клієнтів, обов’язків щодо звітування та заборони розкриття інформації;

- запровадження ведення обліку та статистичних даних;

- здійснення внутрішніх процедур, навчання та запровадження зворотного зв’язку;

- здійснення нагляду та міжнародного співробітництва.

 

У той же час, деякі положення ІІІ Директиви відрізняються від Рекомендацій FATF в частині їх більш деталізованого викладення.

До таких положень відносяться:

- визначення серед суб’єктів, до яких повинна застосовуватися ІІІ Директива інших фізичних або юридичних осіб, що торгують товарами, коли платіж здійснюється готівкою в сумі, що дорівнює або перевищує 15000 євро, коли операція здійснюється одноразово або у декілька операцій, які здаються пов’язаними між собою;

- встановлення істотної участі на рівні 25 відсотків;

- визначення терміну «ділові стосунки»;

- зниження порогу ідентифікації клієнтів казино та перевірки даних щодо їх особи у разі покупки або обміну ігрових фішок вартістю 2 000 євро або більше (попередня вимога – 3 000 євро або більше);

- встановлення вимоги належної перевірки клієнтів одразу або до входу у казино, незалежно від обсягу придбаних ігрових фішок;

- встановлення вимоги швидко забезпечувати ПФР на його вимогу або за власною ініціативою всією необхідною інформацією;

- обов’язок компетентних органів, які під час перевірок або в інший спосіб виявлять факти, що можуть стосуватися відмивання коштів або фінансування тероризму, вони швидко інформувати ПФР;

- встановлення, що розкриття інформації не становить порушення будь-яких обмежень щодо розкриття інформації, які визначаються контрактом або будь-якими законодавчими, регулюючими чи адміністративними положеннями, та не тягне за собою відповідальності;

- встановлення вимог, щоб кредитні та фінансові установи мали системи, що дозволяють швидко та в повному обсязі відповідати на запити ПФР або інших установ щодо того, чи підтримують або підтримували вони протягом останніх п’яти років ділові стосунки із зазначеною фізичною чи юридичною особою та про характер цих ділових стосунків;

- забезпечення положення, щоб установи та особи, на яких поширюється дія цієї Директиви, мали доступ до оновленої інформації про практику відмивання коштів або фінансування тероризму, та про ознаки, які допомагають виявляти підозрілі операції.

 

Такими є основні відмінності ІІІ Директиви від Сорока Рекомендацій FATF.

Слід також зазначити, що з моменту набуття чинності ІІІ Директиви втратили чинність Директива 91/308/ЄЕС Ради Європейських Співтовариств щодо запобігання використанню фінансової системи для цілей відмивання грошей від 10 червня 1991 року та Директива 2001/97/ЄС Європейського Парламенту і Ради Європейського Союзу, яка вносить зміни в Директиву Ради 91/308/ЄЕС щодо запобігання використанню фінансової системи з метою відмивання грошей - Декларація Комісії від 4 грудня 2001 року.

Крім того, Держави-члени ЄС мають ввести в дію закони та інші нормативно-правові акти, необхідні для виконання вимог цієї Директиви до 15 грудня 2007 року.


Гаряча лінія
Форми подання інформації
Перелік терористів
Перелік ризикованих країн
ДЛЯ ГРОМАДЯН З ПОРУШЕННЯМ СЛУХУ!
ЗМІ про Держфінмоніторинг

16.07.2019
ОФІЦІЙНЕ ІНТЕРНЕТ ПРЕДСТАВНИЦТВО ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ


Про зміни у складі Ради національної безпеки і оборони України

01.07.2019
Офіційний веб-сайт Служби безпеки України


СБУ блокувала масштабний механізм фінансування терористичної організації «ЛНР»

14.05.2019
OBOZREVATEL


Отримала світове визнання: топ успіхів Держфінмоніторинга України

22.06.2018
ОФІЦІЙНЕ ІНТЕРНЕТ ПРЕДСТАВНИЦТВО ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ


Про відзначення державними нагородами України

01.03.2018
УКРІНФОРМ


Ігор Черкаський, голова Держслужби фінансового моніторингу: «Фінансова система має відповідати глобальним стандартам, інакше економічне зростання неможливе»

Лист Адміністратору Архів подій RSS